FAMILIEBEDRIJVEN IN DIVERSE SECTOREN

REFERENTIES

 

Ik heb opdrachten uitgevoerd voor familiebedrijven in diverse sectoren, omzet tot € 100 miljoen. Hieronder enige referenties

René Smink, directeur-eigenaar van Smink Group B.V. te Veghel

Wij zijn destijds met Jan in contact gekomen via onze adviseur John Verheijen. Ons bedrijf is actief in de hightech industrie en is o.a. gespecialiseerd in hoogwaardige lastechnieken. Door de explosieve groei van ons bedrijf moesten wij professionaliseren op het gebied van finance & control. In oktober 2020 is Jan aan deze monsterklus begonnen, om zo een verdubbeling van onze omzet in goede banen te leiden. Een échte teamplayer die zijn afdeling coacht, motiveert, betrokken en verantwoordelijk maakt, maar ook kritisch kan zijn. Ook is Jan gedurende twee jaar directielid geweest, waar hij zijn rol goed heeft vervuld op inhoud, maar ook als katalysator om het directieteam door deze storm te loodsen. Jan is klein van stuk, maar groots op inhoud en uitvoering. Kortom, ik kan Jan iedereen aanbevelen!!

René Smink, directeur-eigenaar van Smink Group B.V. te Veghel

Wij zijn destijds met Jan in contact gekomen via onze adviseur John Verheijen. Ons bedrijf is actief in de hightech industrie en is o.a. gespecialiseerd in hoogwaardige lastechnieken. Door de explosieve groei van ons bedrijf moesten wij professionaliseren op het gebied van finance & control. In oktober 2020 is Jan aan deze monsterklus begonnen, om zo een verdubbeling van onze omzet in goede banen te leiden. Een échte teamplayer die zijn afdeling coacht, motiveert, betrokken en verantwoordelijk maakt, maar ook kritisch kan zijn. Ook is Jan gedurende twee jaar directielid geweest, waar hij zijn rol goed heeft vervuld op inhoud, maar ook als katalysator om het directieteam door deze storm te loodsen. Jan is klein van stuk, maar groots op inhoud en uitvoering. Kortom, ik kan Jan iedereen aanbevelen!!

Maarten van Driel, directeur-eigenaar van de Van Driel Groep te Oss

Jan is van januari tot augustus 2020 als interim CFO werkzaam geweest voor ons taxi- en touringcar-bedrijf. Op professionele wijze heeft hij tijdelijk het hiaat opgevuld dat ontstond na het plotselinge vertrek van de vorige financieel directeur. Zijn opdracht bestond zowel uit het aansturen van de financieel-administratieve organisatie als uit het inventariseren van mogelijke verbeteringen in de (financiële) bedrijfsvoering. Zijn adviesrapport en bijbehorende plan van aanpak zijn de basis geweest voor vele verbeteringsmaatregelen die deels onder zijn leiding zijn geïmplementeerd. Het karakter van zijn opdracht werd sterk gekleurd door de Corona crisis die een grote impact heeft op de sector van personenvervoer. Door zijn ruime ervaring en rustige uitstraling heeft hij ons meegeholpen om de crisis zo goed mogelijk het hoofd te bieden. Tot slot heeft hij het traject begeleid voor het werven en inwerken van een CFO in vaste dienst. We hebben Jan leren kennen als een innemende en betrokken persoonlijkheid en hebben veel waardering voor zijn integere en doortastende werkwijze als professional.

Maarten van Driel, directeur-eigenaar van de Van Driel Groep te Oss

Jan is van januari tot augustus 2020 als interim CFO werkzaam geweest voor ons taxi- en touringcar-bedrijf. Op professionele wijze heeft hij tijdelijk het hiaat opgevuld dat ontstond na het plotselinge vertrek van de vorige financieel directeur. Zijn opdracht bestond zowel uit het aansturen van de financieel-administratieve organisatie als uit het inventariseren van mogelijke verbeteringen in de (financiële) bedrijfsvoering. Zijn adviesrapport en bijbehorende plan van aanpak zijn de basis geweest voor vele verbeteringsmaatregelen die deels onder zijn leiding zijn geïmplementeerd. Het karakter van zijn opdracht werd sterk gekleurd door de Corona crisis die een grote impact heeft op de sector van personenvervoer. Door zijn ruime ervaring en rustige uitstraling heeft hij ons meegeholpen om de crisis zo goed mogelijk het hoofd te bieden. Tot slot heeft hij het traject begeleid voor het werven en inwerken van een CFO in vaste dienst. We hebben Jan leren kennen als een innemende en betrokken persoonlijkheid en hebben veel waardering voor zijn integere en doortastende werkwijze als professional.

Lubbert Korf, directeur-eigenaar van Noordzee International B.V. te Urk

Jan is vanaf medio 2015 een aantal jaren als financieel interim-manager betrokken geweest bij mijn bedrijf, een productie- en handelsbedrijf in de visserijsector. Door een aantal oorzaken was de financiële bedrijfsvoering voor verbetering vatbaar. Na een fase van inventariseren en analyseren heeft Jan met succes gewerkt aan de implementatie van de door hem geadviseerde verbeterings-maatregelen. Hij heeft dat op een doortastende en deskundige manier gedaan, in nauw overleg met mijzelf, de betrokken medewerkers en externe partijen. Door zijn inbreng zijn de administratieve systemen op orde gebracht en is de rapportagesystematiek sterk verbeterd. Hierdoor is er een beter inzicht ontstaan in de prestaties van mijn bedrijf, zowel voor mijzelf en mijn medewerkers als voor de huisbankier en andere externe partijen. Jan heeft het vertrouwen in mijn bedrijf bij alle betrokkenen weten te vergroten. Daar plukken wij op dit moment nog steeds de vruchten van.

Lubbert Korf, directeur-eigenaar van Noordzee International B.V. te Urk

Jan is vanaf medio 2015 een aantal jaren als financieel interim-manager betrokken geweest bij mijn bedrijf, een productie- en handelsbedrijf in de visserijsector. Door een aantal oorzaken was de financiële bedrijfsvoering voor verbetering vatbaar. Na een fase van inventariseren en analyseren heeft Jan met succes gewerkt aan de implementatie van de door hem geadviseerde verbeterings-maatregelen. Hij heeft dat op een doortastende en deskundige manier gedaan, in nauw overleg met mijzelf, de betrokken medewerkers en externe partijen. Door zijn inbreng zijn de administratieve systemen op orde gebracht en is de rapportagesystematiek sterk verbeterd. Hierdoor is er een beter inzicht ontstaan in de prestaties van mijn bedrijf, zowel voor mijzelf en mijn medewerkers als voor de huisbankier en andere externe partijen. Jan heeft het vertrouwen in mijn bedrijf bij alle betrokkenen weten te vergroten. Daar plukken wij op dit moment nog steeds de vruchten van.

Martin en Ineke van ’t Veen, directeur-eigenaren van Bijzonderdruk B.V. te Steenwijk

Jan is sinds medio 2016 betrokken bij onze allround drukkerij. In eerste instantie heeft hij ons geholpen bij de verzelfstandiging van het bedrijf in de vorm van een Management Buy-Out. In het kader van de daarvoor benodigde financiering heeft hij o.a. meerjarige exploitatie- en liquiditeitsbegrotingen opgesteld. Verder heeft Jan de administratieve systemen opnieuw ingericht en is hij tot op heden verantwoordelijk voor de periodieke rapportages en het jaarwerk. Tevens fungeert hij als onze gewaardeerde sparringpartner en probleemoplosser. Wij ervaren Jan als een deskundige, betrouwbare en zeer betrokken adviseur. Hij is een graag geziene gast bij ons en onze medewerkers.

Martin en Ineke van ’t Veen, directeur-eigenaren van Bijzonderdruk B.V. te Steenwijk

Jan is sinds medio 2016 betrokken bij onze allround drukkerij. In eerste instantie heeft hij ons geholpen bij de verzelfstandiging van het bedrijf in de vorm van een Management Buy-Out. In het kader van de daarvoor benodigde financiering heeft hij o.a. meerjarige exploitatie- en liquiditeitsbegrotingen opgesteld. Verder heeft Jan de administratieve systemen opnieuw ingericht en is hij tot op heden verantwoordelijk voor de periodieke rapportages en het jaarwerk. Tevens fungeert hij als onze gewaardeerde sparringpartner en probleemoplosser. Wij ervaren Jan als een deskundige, betrouwbare en zeer betrokken adviseur. Hij is een graag geziene gast bij ons en onze medewerkers.

Gerrit Kolk, (voormalig) finance director van Verhoek Europe B.V. te Genemuiden

Jan is in 2018 als financieel adviseur betrokken geweest bij ons bedrijf, een logistiek dienstverlener met als hoofdactiviteit het vervoer van tapijten binnen Europa. Mede door een verouderd ERP systeem waren de (financiële) informatiestromen en de rapportagesystematiek binnen ons bedrijf voor verbetering vatbaar. Na een grondige inventarisatie en analyse heeft Jan een concreet plan van aanpak opgesteld voor de oplossing van de gesignaleerde knelpunten. De voorgestelde maatregelen hadden zowel betrekking op de financiële systemen en interne procedures als op de wijze van rapportage en monitoring. Jan heeft dat op een zeer deskundige manier gedaan, in nauw overleg met mijzelf en de medewerkers van de financiële afdeling. Zijn plan van aanpak is de basis geweest voor een groot aantal verbeteringsmaatregelen. De implementatie daarvan heeft ons bedrijf in eigen beheer uitgevoerd.

Gerrit Kolk, (voormalig) finance director van Verhoek Europe B.V. te Genemuiden

Jan is in 2018 als financieel adviseur betrokken geweest bij ons bedrijf, een logistiek dienstverlener met als hoofdactiviteit het vervoer van tapijten binnen Europa. Mede door een verouderd ERP systeem waren de (financiële) informatiestromen en de rapportagesystematiek binnen ons bedrijf voor verbetering vatbaar. Na een grondige inventarisatie en analyse heeft Jan een concreet plan van aanpak opgesteld voor de oplossing van de gesignaleerde knelpunten. De voorgestelde maatregelen hadden zowel betrekking op de financiële systemen en interne procedures als op de wijze van rapportage en monitoring. Jan heeft dat op een zeer deskundige manier gedaan, in nauw overleg met mijzelf en de medewerkers van de financiële afdeling. Zijn plan van aanpak is de basis geweest voor een groot aantal verbeteringsmaatregelen. De implementatie daarvan heeft ons bedrijf in eigen beheer uitgevoerd.